Alla inlägg under april 2015

Av Monster ♥ - 18 april 2015 18:17

Hej! Idag har jag haft sån sjukt mensvärk, imorse hade jag så ont, jag visste inte vad jag skulle ta mig till så jag slänge mig ner i soffan, rullade runt och höll på att börja gråta. Men sen tog jag en alvedon och sen gick det över :D Men nu började jag få värk igen för ett tag sen så jag har tagit en alvedon och får hoppas att det går över. 

 

Jag tycker det är lite surt att man blöder i ca 40 år, och så kanske man bara ska skaffa 2 barn. Man tycker att man själv ska få bestämma när man kan bli gravid osv. Det vore väl nice? 

 

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om här på bloggen, eller jo förståss mensrelaterade saker. Jag hade tänkt att jag kanske kunde göra ett inlägg om olika trosskydd osv. 

 

Men det här var det detta korta inlägg, hörs i nästa inlägg som troligtvis kommer handla om olika skydd ♥



 

Av Monster ♥ - 15 april 2015 19:03

Hej! Idag tänkte jag berätta min förstamenshistoria eftersom jag fått min första mens för ett tag sedan! Det började att jag en dag gick på toa, och så hade jag fått lite rött ute i kanten av flytningarna, i trosorna. Sen så for jag och sov över hos en kompis så att ifall det kom mer "mens" så kunde jag sms:a min mamma, men det kom inge mer så jag for hem dagen efter. Då gick jag på toa, torkar mig och ser blod på pappret, samma sak händer igen, går på toa och så kommer det blod på pappret.

 

Jag hade fortfarande inte berättat för min mamma. Och så gick det ca 2 dagar utan att hade kommit mer blod så jag tänker att min "mens" var över, så får jag liksom berätta nästa månad när det  kommer, så jag tar på mig vita trosor eftersom jag trodde att mensen var över. Och dagen efter, då går jag på toa, ser att pappret blir blodigt och så är det en fläck ungefär lika stor som en tia i trosorna. Och jag tänker att nu måste jag säga nånting eftersom nu syns det så hon kommer oavsett vad att märka det.  Men jag vågar inte berätta, så sen gick det en dag, och då vågade jag äntligen skicka ett sms: "Jag tror jag har fått mens" skrev jag ungefär. Och så får jag svar om vart bindor, trosskydd osv finns.

 

Sen var det inge mer med det. Men ännu en gång så gick det ca 4-5 dagar utan att det kommit mer "mens" så jag struntar i trosskydd och går med bara trosor, men jag hade lila trosor denna gång. Och så är jag i skolan, håller på att skratta ihjäl mig så jag går på toan, ser massa blod på pappret och i trosorna ( ungefär som niagarafallet ). Och så får jag panik, vad ska jag göra, min kompis kommer undra varför jag går på toa igen.

 

Så jag lägger massa papper i trosorna,går ut från toan, och så säger jag åt min kompis att jag kommer snart, och som tur är så går hon ut, så jag går till min väska och hämtar en binda, går tbx till toan och sätter i bindan i trosorna. Sen när jag sitter inne på toan hör jag hur min kompis kommer in igen, frågar någon där ute vart jag var, sen kommer hon och knackar på toan, jag öppnar och hon säger ungefär såhär: Men du var ju nyss på toan, har du fått m? Och jag blir generad och säger typ ja.  Så det var min första menshistoria, hoppas ni gillade den ♥

Presentation


En blogg om mensrelaterade saker ♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards